Třídní schůzky zaměřené na rizika přechodu žáků malotřídní školy na druhý stupeň základní školy.

Třídní schůzky zaměřené na rizika přechodu žáků malotřídní školy na druhý stupeň základní školy.

Třídních schůzky zaměřené na rizika spojená s přechodem žáků malotřídní školy na druhý stupeň základní školy. Cílem bylo poskytnout informace a podporu pro hladký přechod dětí do nového prostředí.

Dne 9. dubna 2025 se na naší základní škole uskutečnila speciální akce v rámci pravidelných třídních schůzek, která byla věnována jednomu z důležitějších momentů ve vzdělávacím životě žáků – přechodu na druhý stupeň, na kterou přijal pozvání i pan Mgr. Roman Wasserbauer z PPP Žatec. Cílem setkání bylo informovat rodiče o možných úskalích, která mohou tento proces provázet, a zároveň nabídnout konkrétní tipy, jak takovým problémům předcházet.

Jedním z klíčových bodů, které byly na akci diskutovány, bylo také srovnání vzdělávání v malotřídních školách se vzděláváním na velkých školách. Malotřídní školy mají své specifické výhody, jako je například individuální přístup k žákům, menší kolektivy, které umožňují těsnější vazby mezi učiteli a žáky, klidnější a bezpečnější prostředí, které může být pro některé děti méně stresující, děti se učí spolupracovat napříč ročníky, což podporuje sociální dovednosti, mladší žáci se učí od starších, což přispívá k efektivnějšímu osvojování znalostí a učitelé mohou lépe přizpůsobit metody výuky a využívat projektové vyučování. Tyto školy často podporují komunitní atmosféru, kde se děti cítí jako součást rodiny.

Na druhé straně však malotřídní školy mohou mít omezené možnosti v oblasti nabídky mimoškolních aktivit nebo specializovaných učitelů. Přechod na velkou školu, kde je větší kolektiv a širší nabídka vzdělávacích příležitostí, může být pro žáky výzvou, ale zároveň přináší nové možnosti v přístupu k výuce a širší sociální interakce. Vždy je na rodičích, jaké priority určují jejich rozhodování, zda zvolit „malotřídku“ nebo „velkou školu“.

Dále pan Wasserbauer představil rodičům nástroje a strategie, jak dětem pomoci lépe zvládnout tuto problematiku – od posílení jejich sebedůvěry přes pravidelnou komunikaci až po budování pozitivního přístupu k novým výzvám. Rodiče se také zapojili do diskuse a sdíleli své zkušenosti, což bylo hodnoceno jako velmi inspirativní a užitečné.

Závěrem bych chtěla moc poděkovat rodičům za jejich aktivní účast a podporu, která je pro nás velkou motivací. Společně můžeme nadále vytvářet prostředí, kde se naši žáci budou cítit bezpečně a úspěšně. Přejeme si, aby přízeň naší škole přetrvala i nadále a aby každý z našich žáků a dětí dosáhl svých cílů a naplnil svůj potenciál.

                                                                               Mgr. Veronika Barochová – ředitelka školy

Datum vložení: 15. 4. 2025 13:13
Datum poslední aktualizace: 15. 4. 2025 13:17
Autor: Správce Webu