Obsah
ŠKOLNÍ PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ
Činnost ŠPP vychází z Vyhlášky č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních a z dalších legislativních úprav. S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
VÝCHOVNÝ PORADCE
Mgr. Veronika Barochová - poradce pro výchovné problémy
- konzultační hodiny:
- ÚT 13:00 – 13:30 – pro žáky
- každé 1. úterý v měsíci 14:00 – 15:00 – pro rodiče
- nebo po osobní dohodě
Výchovný poradce Vám pomůže s řešením výchovných, kázeňských a vzdělávacích problémů Vašich dětí. Výchovný poradce je spojovacím článkem mezi Vámi rodiči a řadou institucí, které se zabývají specializovanou péčí o mládež. Výchovný poradce úzce spolupracuje s vedením školy, třídními učiteli a primárním preventistou.
METODIK PREVENCE
Mgr. Jitka Zamrzlová
- konzultační hodiny:
- ÚT 13:00 – 14:00 - pro žáky
- každé 1. úterý v měsíci 14:00 – 15:00 – pro rodiče
- nebo po osobní dohodě
Školní metodik prevence vykonává činnosti metodické, koordinační, informační a poradenské. Náplň jeho činnosti je obsažena ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.
Konkrétní činnosti:
- Prevence záškoláctví, závislosti, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, rizikových projevů sebepoškozování a dalších forem rizikového chování
- Vyhledávání problémových projevů chování, preventivní práce s třídními kolektivy
- Prevence rasismu, xenofobie a dalších jevů, které souvisí s otázkou přijímání kulturní a etnické odlišnosti
- Spolupráce s orgány státní správy a samosprávy a s odbornými pracovišti, které působí v oblasti prevence rizikového chování
- Vedení databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence sociálně patologických jevů (střediska výchovné péče, poradny, zdravotnická zařízení, Policie ČR, orgány sociální péče, centra krizové intervence)
- Vyhledávání a orientační šetření žáků s projevy rizikového chování, poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště
- Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování u jednotlivých žáků a tříd
- Zajišťování a tvorba Minimálního preventivního programu školy.
V případě výskytu rizikového chování bude postupováno podle školního řádu, pravidel pro hodnocení výsledků a vzdělávání a pokynů MŠMT. Na pohovoru se aktivně podílejí třídní učitel, výchovný poradce, školní metodik prevence, případně vedení školy. Vše bude oznámeno zákonným zástupcům, OSPOD, případně Policii ČR.